معرفی میوه هایی که با خوردنشون لاغر میشید - میوه هایی با کربوهیدرات پایین - ماروینا

معرفی میوه هایی که با خوردنشون لاغر میشید

میوه

مصرف میوه، یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع است، اما بهترین میوه برای کاهش وزن کدام است؟ میوه ها گردش خون را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کنند , پوست را جوان و شاداب نگاه می دارند , موها را براق می کنند و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند که در این رژیم مانند رژیم های دیگر نکات مهم و کاربردی را دانست و آن را دنبال کرد. کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی در افراد چاق و دارای اضافه وزن محسوب می شود. در ادامه این بخش  میوه های لاغری و لاغرکننده موثر در کاهش وزن و تناسب اندام را معرفی خواهیم کرد.

 

میوه هایی با کربوهیدرات های بالا:

غذاهای دارای کربوهیدرات را اغلب مقصر اصلی چاقی می شناسند. اما در همین ابتدا باید بگوییم در میان خوراکی ها هم کربوهیدرات بد و هم کربوهیدرات خوب داریم.

این را به خاطر داشته باشید کربوهیدرات های خوب را نباید تحت هیچ عنوانی از وعده های غذایی خود حذف کنید. چرا که آن ها مسئول تامین انرژی بدن شما هستند.

موز :

موز علاوه بر آن که یک خوراکی محبوب در میان مردم است جالب است بدانید، این میوه ی خوشمزه در دسته ی غذاهای دارای کربوهیدرات قرار گرفته است.

موز میوه ای است که به دلیل دارا بودن پتاسیم بالا مصرف آن موجب کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب می شود. همچنین مصرف آن از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و موجب بهبود هضم غذا می شود.

 

سیب زمینی شیرین :

سیب زمینی شیرین یک خوراکی خوشمزه و مغذی است که در دسته ی غذاهای دارای کربوهیدرات سالم قرار گرفته است. محتوای کربوهیدرات از نشاسته، شکر و فیبر تشکیل شده است. این خوراکی دارای آنتی اکسیدان های متنوع و فراوان است که می تواند موجب کاهش آسیب اکسیداتیو شود.

  • کربوهیدرات سیب زمینی شیرین پخته شده: 12 تا 18 درصد

پرتقال:

پرتقال نیز جزو غذاهای دارای کربوهیدرات سالم است. این میوه منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، برخی ویتامین های گروه B و سرشار از فیبر است. مصرف این میوه ی خوشمزه موجب بهبود سلامت قلب، پیشگیری از سنگ کلیه و درمان کم خونی می شود.

 

سیب:

سیب میوه ای است که جزو غذاهای دارای کربوهیدرات به حساب می آید. سیب منبع مناسبی از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی سالم می باشد. خوردن سیب موجب بهبود کنترل قند خون، کاهش خطر بیماری های قلبی و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

  • کربوهیدرات سیب: 15 درصد

میوه هایی با انرژی و کربوهیدرات بالا همچون موز, آناناس, انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازمه برای آغاز روز و فعالیت به کاهش وزن شما کمک کند.

 

میوه هایی با کربوهیدرات پایین:

بعضی از انواع میوه ها در هر وعده استاندارد کربوهیدرات کمتری دارند ، بیشتر به دلیل داشتن آب بیشتر آنها ، یا به دلیل داشتن فیبر زیاد ، کربوهیدرات های قابل جذب کمتری دارند. این کربنهای قابل جذب اغلب به عنوان کربوهیدرات خالص شناخته می شوند.

فیبر کربوهیدرات است اما بدن شما قادر به جذب آن نیست ، بنابراین مانند سایر کربوهیدرات ها روی قند خون شما تأثیر نمی گذارد. بنابراین برخی افراد کربوهیدرات خالص را از کل کربوهیدرات مهمتر می دانند.

 

هندوانه:

این میوه خام تابستان از نظر میزان کربوهیدرات ، کمترین میزان را دارد( 7.55 گرم منبع قابل اعتماددر هر 100 گرم میوه.) فیبر کم است ، بنابراین بیشتر این کربوهیدرات جذب می شود. هندوانه همچنین از نظر ویتامین A سرشار از آب است و مقدار زیادی آب دارد که در ضمن تأمین کالری کمتری ، شما را پر می کند.

 

انواع توت ها :

انواع توت ها برای افرادی که میزان مصرف کربوهیدرات را کنترل می کنند ، یک انتخاب محبوب است. توت فرنگی کمترین کربوهیدرات از انواع توت ها دارد ، در حالیکه توت سیاه کمترین کربوهیدرات خالص را دارد.

برای هر 100 گرم توت فرنگی ، 7.68 گرم منبع کربوهیدرات و 2 گرم فیبر ، با بازده 68.6 گرم کربوهیدرات.

تمشک نیز تنها یک انتخاب عالی است ، زیرا آنها فقط خالص هستند 5.44 گرم منبع قابل اعتمادکربوهیدرات در هر 100 گرم. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها ، پتاسیم و ویتامین C در بین بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. و آنها حاوی فیتوشیمیایی هستند ، که ترکیباتی هستند که ممکن است از برخی بیماریهای مزمن جلوگیری کنند.

 

خربزه:

این خربزه پرطرفدار در یک روز گرم تابستان عالی است و فقط حاوی 8.16 گرم منبع از کربوهیدرات ها و 0.9 گرم فیبر در 100 گرم میوه ،ست.

خربزه نیز از میوه های کم فروکتوز به حساب می آید.

 

هلو:

یک غذای شیرین و آبدار ، هلو با کمال تعجب کربوهیدرات زیادی ندارد. برای هر 100 گرم میوه 1 گرم منبع قابل اعتمادکربوهیدرات ها و 1.5 گرم فیبر ، فقط 8.04 گرم کربوهیدرات ست. برای یک میان وعده کم کربوهیدرات ، آنها را با مقداری پنیر کلوچه سرو کنید.

 

عسل:

عسل ، 9.09 گرم منبع قابل اعتماداز کربوهیدرات ها و 0.8 گرم فیبر برای هر 100 گرم.. همچنین منبع عالی ویتامین C وپتاسیم ، یک الکترولیت برای حفظ فشار خون ، تعادل pH و یک متابولیسم سالم است.